La Francesca ens fa arribar la seva proposta d'enunciat d'objectius, competències i continguts relacionats amb Sorra i Dunes.
UP,- SORRA I DUNES CICLE INICIAL
OBJECTIUS
1.
Plantejar-se, identificar i resoldre interrogants relacionats amb
fenòmens i elements significatius de l’entorn natural i
social utilitzant estratègies d'observació i
manipulació i treure conclusions.
4.
Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud
responsable, solidària, cooperativa i dialogant, argumentar
les pròpies opinions i contrastar-les amb les dels altres.
8.
Identificar els principals elements de l’entorn natural, social i
cultural, analitzar lles seves característiques i interaccions
.
11.
Utilitzar la llengua com a eina per construir coneixement, per
comunicar-lo i per compartir-lo amb els altres.
13.
Apreciar el gaudi que comporta arribar a trobar explicacions
racionals dels fets i problemes que s’identifiquen en el nostre
entorn .
CB 1: LINGÜÍSTICA I AUDIOVISUAL
1.1.- Interactuar i dialogar amb altres persones de manera adequada. (llenguatge icònic, gestual, escrit....)
1.2.- Expressar observacions, explicacions, opinions, pensaments, emocions, vivències i argumentacions
1.3.- ESCRITA: Comprendre el contingut de textos de diversa tipologia.
CB 2: ARTÍSTICA I CULTURAL
2.1.- Expressió
d'idees i sentiments per mitjà de diferents tècniques
artístiques en creacions individuals i socials.
CB 3: TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I COMPETÈNCIA
DIGITAL3.1.- Utilització de les TIC com a element essencial per informar-se i aprendre .
CB 4: MATEMÀTICA
4.2.-
Utilitzar les tècniques matemàtiques bàsiques
per situar-se a l' espai i analitzar dades.
CB 5: D'APRENDRE A APRENDRE
5.6.- Disposar
d’habilitats per obtenir informació (individualment i en
col·laboració) per transformar-la en coneixement propi.
CB 6: D'AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL
6.6.-Disposar
d’habilitats socials per relacionar-se, cooperar i treballar en
equip.
CB 7: EN EL CONEIXEMENT I LA INTERACCIÓ AMB EL
MÓN FÍSIC
7.1.- Situar-se en l'espai i
orientar-s'hi amb ajut d'imatges..
7.2.- Identificar, localitzar i
descriure les principals característiques naturals, socials i
humanes d'un espai natural.
7.4.- Utilitzar críticament
fonts d'informació que usin diferents tipus de suport per
observar i analitzar l'entorn.
7.9.- Començar a tenir noció
de fets de la història local.
7.12.- Identificar i valorar elements
del patrimoni.
7.15.- Explicar els fenòmens amb
l'ajuda de models, verificar la coherència entre les
observacions i l'explicació donada.
8.1.- Conèixer-se i
valorar-se
8.2.- Saber comunicar-se
en distints contextos
8.3.- Expressar les
pròpies idees i escoltar les alienes
CONTINGUTS
- Observació d’elements del medi físic, entorns naturals : la sorra i les dunes
- Observació de fenòmens naturals: formació d'un paisatge , la platja .
- Aplicació de nocions de canvi i continuïtat en fets quotidians propers a la seva experiència i en elements del patrimoni.
- Observació i descripció de materials en funció d’algunes propietats.
- Observació i descripció d’interaccions que produeixin canvis en un sistema.
- Ús de imatges i materials per reconstruir la història.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada